• Kursen har varit mycket bra och inspirerande. Roligt med de olika yoga,meditations och sångavsnitten.Ett bra innehåll. När det gäller kursmaterialet så var det bra att få ex. från varje övningstillfälle. Kursledaren var mycket bra,hade bra beskrivningar och tips. Känner mig lugnare,mer harmonisk. Har sänkt min röstnivå och blivit bättre på att tala inför folk. Även blivit mjukare i kroppen och minskat min ryggsmärta.
    - Gunilla
  • Helt underbart att hitta ett hjälpmedel att må så mycket bättre.Man mår som en ny människa bara att komma till lokalen och gå ner i varv och att lära sig andas rätt samt efter att ha börjat leva efter Birgittas tips att äta och dricka.Man känner sig friskare och framförallt positivare och starkare.
    - Ingalill H
  • Det har blivit så att jag tycker mycket om att komma på yogan. Dels för de praktiska övningarna men också för den goda stämningen och de goda råd och annan visdom som Du förmedlar. Jag brukar göra övningar hemma 3-4 ggr vecka, medvetenheten om andningen har ökat, övar varje dag.
    - Kjell-Åke
  • Jag vill tacka för yogakursen och vill gärna berätta att den varit höjdpunkten i veckan för mig. Yogan gör så stor skillnad och hjälper mig att ta mig ur min utmattningsdepression. Har idag startat dagen med höftrullning, sat kriya och meditationen Ek-Ong-Kar-Ah och kan inte tänka mig något bättre. Vi ses igen nästa vecka då nästa kurs startar.
    - Mari
  • Gravidyogan var en av de bästa saker som jag gjort under min graviditet. Gav mig lugn, fokus och närvaro.
    - Marie
  • Bra förberedelse inför förlossning. Men även för att landa och njuta av graviditeten - och kanske även för att försöka hålla en lugn och en närvaro när bebisen kommer. Jättefint med tips och råd och tänkvärda tankar både under yogapasset och diskussioner efteråt. Övningar särskilt för gravida har varit mest givande, t ex för bäcken och för uthållighet. Många frågetecken kring andning och förlossning har rätats ut. En härlig lugn stund!
  • I really enjoyed the yoga classes. They taught me how to relax and let go. I try to use the breathing techniques I learnt here at home, even if its just for a few minutes. It has also made me less afraid of the birth process. I feel like I can get through it. I tend to always be stressed and have many things on my mind. These sessions have taught me how to clear my mind and feel more connected to my baby.
  • Jag tycker att den här gravidyogan har passat mig bra. Dels upplägget med "intervaller" och att det är ganska fysiskt. Övningarna har varit bra och det har känts att de gjort nytta. Den ständiga påminnelsen om andningen är bra, även om jag nog är ganska medveten om mitt andetag. Man kan nog aldrig få för mycket. Tack för en jättebra och meningsfull kurs!
    - Åsa
  • Fick beröm av barnmorskorna (var med om ett skiftbyte) att jag var duktig på att snabbt slappna av mellan värkarna! Detta var tack vare yogan!
  • Andningstekniken har gett mig mest men allt på kursen har varit bra. Jag har förstått vikten av avslappning - speciellt vid förlossningen och att kroppen klarar mer än vad jag tror.
    - Carin